Cara masukkan duit secara online dalam ASB/ ASNB melalui Website ASNB

 Hai semua,

Selamat datang ke blog saya.

Hari ini saya ingin memberikan penjelasan mengenai cara memasukkan duit ke dalam akaun asb anda secara online atau atas talian. Tidak perlu lagi pergi ke Bank. Mudah dan pantas.

Hari ini saya call sendiri number ASNB di portal mereka dan pegawai mereka yang bernama Gloria telah membantu saya dengan sangat baik.

Berikut adalah cara-caranya:

1. Pergi ke laman web ASNB https://www.myasnb.com.my/



2. Log masuk akaun anda dan klik 'Portfolio'









3.Klik 'Transaksi' kemudian klik 'Pelaburan Tambahan'







4. Anda klik mana yang patut sampailah anda sampai ke page untuk buat bayaran online.











5. Selesai seperti di bawah










Ada juga apps yang boleh digunakan seperti application Maybank untuk terus buat bayaran ke akaun tuan tuan dan puan-puan.

Tapi bagi saya, menggunakan website ASNB senang sebab direct masuk akaun tanpa perlu nak ingat no akaun sekali lagi. Saya cuba guna Maybank apps, dia minta no akaun ASB, rasa seperti renyah sikit. Haha tapi terpulanglah pada masing-masing.

Okay, itu sahaja kali ini. Terima kasih.

Boleh follow saya di IG @syafiqcat

Boleh check out my Youtube Videos di Syafiqcat





Ulasan